BMW maakt grote stappen als het gaat over elektrische auto’s. Na de BMW i3 en iX3 komt BMW met de BMW iX. Een volledig elektrische auto met een grote actieradius en hoog vermogen. De iX komt in de tweede helft van 2021 in twee verschillende uitvoeringen; de xDrive40 en de xDrive50.
De xDrive wordt geïntroduceerd als een Sports Activity Vehicle, met vierwielaandrijving en een minimaal vermogen van 326 pk is de auto ook op veel verschillende wegen te rijden.
De xDrive40 heeft een accupakket van 75 kWh en bereikt hier volgens de WLTP-testmethode een actieradius van 400 kilometer. In werkelijkheid zal dit iets lager uitvallen, houdt rekening met zo’n 350 kilometer.
De BMW iX xDrive40 beschikt over de mogelijkheid om te laden over 3-fase. Bij openbare laadpalen is de xDrive40 na 7 uur en 30 minuten weer volledig opgeladen. Sta je bij een een snellaadpaal? Dan is de BMW op te laden met maximaal 150 kW en is de accu binnen 34 minuten weer tot 80% opgeladen.
Met een accupakket van 110 kWh kan BMW de xDrive50 met recht de nieuwe generatie elektrische auto noemen. De xDrive50 heeft volgens de WTLP-testmethode een actieradius van wel 600 kilometer. Door de weersomstandigheden en rijstijl zal de actieradius in werkelijkheid uitkomen op zo’n 510 kilometer.
De xDrive50 doet er met zo’n 110 kWh accupakket iets langer over om volledig opgeladen te zijn. Bij een openbare laadpaal duurt dit 11 uur en 15 minuten. Bij een snellaadpaal kan de auto tot 200 kW snelladen en is de accu weer tot 80% opgeladen na 37 minuten.
Acceleratie 0-100 km/u | 4.8 sec |
Topsnelheid | 200 km/u |
Actieradius Elektrisch (WLTP) | 600 km |
Actieradius werkelijk | 510 km |
Totaal Vermogen | 370 kW (503 pk) |
Totaal Koppel | |
Aandrijving | AWD |
CO2 uitstoot WLTP | 0 g/km |
CO2 uitstoot praktijk | 0 g/km |
Verbruik praktijk |
“”
in een paar stappen...