Vanaf nu is de Hyundai IONIQ alleen nog te bestellen met een groter accupakket van 38 kWh.
De Hyundai IONIQ mag je met recht een schot in de roos noemen. De auto rijdt niet alleen heerlijk, de IONIQ is ook behoorlijk ruim en heeft een respectabele actieradius van ongeveer 280 kilometer.
Wie goed kijkt, herkent in de vorm van de IONIQ een aantal andere hybride Japanse auto’s. Dat is niet gek. De vorm van de IONIQ is gebaseerd op resultaten uit de windtunnel. De luchtweerstand is hierdoor minimaal waardoor de auto met een relatief klein batterijpakket een behoorlijke range heeft.
Met de Hyundai Ioniq haal je gemiddeld zo’n 250 km. Afhankelijk van jouw rijstijl zal dit meer of minder zijn. Opvallend is dat de Ioniq ongeveer 10% zuiniger is ten opzichte van de directe concurrentie als de Nissan Leaf en de Volkswagen e-Golf. De Hyundai gaat dus een stuk slimmer om met de 38 kWh accucapaciteit.
Is de tijd gekomen om op te laden? Dan heb je thuis 14 uur nodig om weer met een volle auto op pad te kunnen. Plug je de auto in een laadpaal, dan kan dit tussen de 5 en 9 uur duren. De echte winst pak je bij een snellaadstation. De Hyundai Ioniq laadt in dat geval in 47 minuten naar 80 procent.
Dit jaar betaal je 12% bijtelling. Dit komt, afhankelijk van het model, ongeveer op € 134,- (schijf 1) of € 179,- (schijf 2) per maand.
Acceleratie 0-100 km/u | |
Topsnelheid | 165 km/u |
Actieradius Elektrisch (WLTP) | 311 km |
Actieradius werkelijk | 250 km |
Totaal Vermogen | 136 pk |
Totaal Koppel | 395 Nm |
Aandrijving | Voor |
CO2 uitstoot WLTP | 0 g/km - Lithium Batterij |
CO2 uitstoot praktijk | 0 g/km |
Verbruik praktijk | 15,3 kWh/100km |
“De luchtweerstand is minimaal waardoor de auto met een relatief klein batterijpakket een behoorlijke range heeft.”
in een paar stappen...