Direct rijden in de Mercedes EQC? Dat kan! Wij hebben een EQC direct uit voorraad leverbaar. Deze auto is zeer rijk uitgerust en heeft een gunstige fiscale waarde van van €90.792.
Ook Mercedes meldt zich in het speelveld van de elektrische auto. De EQC is de eerste elektrische SUV van Mercedes en moet de concurrentie aangaan met de Audi e-tron, de Jaguar I-Pace en de Tesla Model X. Het is daarom ook geen toeval dat de opgegeven actieradius exact hetzelfde is als de e-tron.
Interessant is de koppeling die Mercedes maakt met duurzame mobiliteit. Ze gaan veel verder dan alleen een ‘groene’ aandrijflijn, zonder directe CO2 uitstoot. 99 procent van de onderdelen in de EQC zijn volledig duurzaam geproduceerd. Zo zijn er onder andere stoffen als kenaf, wol katoen, papier en natuurlijk rubber gebruikt. Een signaal dat Mercedes écht bezig is met verduurzaming en niet alleen maar ‘meedoet’ met de rest om niet achter te blijven.
Het design van de EQC is vernieuwend maar toch typisch Mercedes. De blauwe accenten moeten ervoor zorgen dat je direct ziet dat het om een elektrische Mercedes gaat. Het interieur is gebaseerd op de bestaande modellijn en zal elke Mercedes rijder bekend voor komen.
Actieradius
Mercedes maakt er geen geheim van dat de auto een rechtstreekse concurrent zal zijn voor de I-Pace, de Model X maar vooral ook de e-tron. Zelfs de opgegeven actieradius van de EQC is gelijk aan die van de e-tron. Niet zo gek ook; de auto’s moeten moeten vissen uit dezelfde vijver geïnteresseerden. Interessant is wel het accupakket en de verbruikscijfers. Mercedes maakt gebruik van een 80 kWh batterij en heeft een prima opgegeven verbruik van 22,3 kWh per 100 kilometer. Voor zo’n grote auto prima cijfers. Al is dit natuurlijk enkel nog op papier en niet op asfalt getest.
Opladen
Mercedes is qua oplaad mogelijkheden niet het beste jongetje van de klas. De auto kan maximaal profiteren van 2-fasen, 16 ampere en niet van 3. Daarnaast is snelladen niet de snelste van de markt, met een snelheid van 110 kW.
In realiteit zul je echter weinig hinder ondervinden van de capaciteiten. Bij nagenoeg elke openbare en thuislader is de auto in ongeveer 12 uur weer helemaal vol. Bij een snellader kun je na 40 minuten weer met 80% de weg op.
Acceleratie 0-100 km/u | 5,1 sec |
Topsnelheid | 180 km/h |
Actieradius Elektrisch (WLTP) | 417 km |
Actieradius werkelijk | 370 km |
Totaal Vermogen | 300 kW |
Totaal Koppel | 760 Nm |
Aandrijving | AWD |
CO2 uitstoot WLTP | |
CO2 uitstoot praktijk | |
Verbruik praktijk | 19,0 kWh/100km |
“Met een actieradius van 400 kilometer, is de auto een rechtstreekse concurrent van de Audi e-tron”
in een paar stappen...