Mini introduceert de eerste volledig elektrische Mini: de Mini Electric. De Mini Electric mag zich met recht een echte elektrische hot hatch noemen. Hoewel de auto zwaarder is dan de benzine variant, door het gewicht van de batterijen, is de acceleratiesnelheid vergelijkbaar met de benzine Cooper S.
De Mini Electric mag zich met recht een echte elektrische hot hatch noemen. Hoewel de auto zwaarder is dan de benzine variant, door het gewicht van de batterijen, is de acceleratiesnelheid vergelijkbaar met de benzine Cooper S. De 100% elektrische Mini is qua design en interieur vergelijkbaar met de benzinevariant. Toch zie je gelijk dat het om een elektrische auto gaat vanwege het ontbreken van de uitlaatpijp en de dichte grille.
De Mini Electric heeft hetzelfde accupakket als de BMW i3 94ah: een 33 kWh accupakket. De Mini Electric heeft een actieradius van 234 kilometer (WLTP). In de praktijk zal dit neerkomen op een actieradius van ongeveer 185 kilometer.
De Mini Electric kan met 11 kW AC over 3 fasen opladen. Na 3 uur en 15 minuten is de auto weer volgeladen. Bij de snellader maakt de auto gebruik van een CCS-stekker en kan de auto met maximaal 50 kW DC opladen. Na 29 minuten is de Mini Electric weer voor 80% volgeladen.
Dit jaar geldt een bijtelling van 12%. Dat komt bij de Mini Electric op zo’n, afhankelijk van de uitvoering, € 125,- (schijf 1) of € 167,- (schijf 2) netto bijtelling per maand.
Basic
Essential; extra opties
Charged; extra opties
Yours; extra opties
Acceleratie 0-100 km/u | 7,3 sec |
Topsnelheid | 150 km/u |
Actieradius Elektrisch (WLTP) | 234 km |
Actieradius werkelijk | 185 km |
Totaal Vermogen | 184 pk |
Totaal Koppel | 270 Nm |
Aandrijving | Voor |
CO2 uitstoot WLTP | 0 g/km - Lithium Batterij |
CO2 uitstoot praktijk | 0 g/km |
Verbruik praktijk | 15,6 kWh/100km |
“Het typische Mini gevoel, maar dan met elektrische aandrijving”
in een paar stappen...