De Volkswagen ID.4 is gebaseerd op de conceptauto genaamd ID.CROZZ en is inmiddels heel populair onder de leaserijders. De combinatie van de prijs en ruimte in een elektrisch jasje, maakt het een goede keuze. Standaard wordt de auto geleverd met achterwielaandrijving. Dankzij de lage plaatsing van het accupakket heeft de Volkswagen ID.4 een laag zwaartepunt en daarmee een goede wegligging en prettig rijgedrag.
De wielbasis van de auto is riant en dankzij het speciaal ontwikkelde MEB-platform is het accupakket in het ontwerp van de auto weggewerkt. Dit zorgt uiteindelijk voor een elektrische SUV met voldoende ruimte en de nieuwste technologische snufjes. De ID.4 kan optioneel ook beschikken over onder andere intuïtieve touch- en spraakfuncties en uitgebreide rij-assistentiesystemen.
De Volkswagen ID.4 heeft een accupakket van 77 kWh en daardoor een WLTP actieradius van meer dan 500 kilometer. In de praktijk zal de actieradius hiervan afwijken. In de tabel hieronder kan je zien wat de actieradius in werkelijkheid doet.
Praktische actieradius | |||
Stad – zomer | 600 km | Stad – winter | 405 km |
Snelweg – zomer | 375 km | Snelweg – winter | 295 km |
Gecombineerd zomer | 470 km | Gecombineerd winter | 350 km |
De ID.4 is inmiddels ook te bestellen met een kleiner accupakket van 52 kWh. Deze uitvoering heeft een WLTP actieradius van 340 kilometer, wat in de praktijk op zo’n 285 kilometer moet uitkomen.
De elektrische ID.4 wordt standaard geleverd met een 3-fase 11kW AC laadsysteem, waardoor je optimaal gebruik kan maken van de openbare laadpalen in Nederland. In de praktijk sta je ongeveer 8-10 uur aan een reguliere laadpaal voor een volle lading vanaf 0% batterijlading. Bij de snellader kan de auto met gemiddeld 110 kW DC laden, wat een 10-80% lading in ongeveer 31 minuten realiseert.
De ID.4 met een 52 kWh accupakket wordt standaard geleverd met een 2-fase 7,4 kW AC laadsysteem. In de praktijk sta je ook bij deze uitvoering ongeveer 8-10 uur aan de lader voor een volle lading. Bij de snellader kan de auto met maximaal 100 kW DC laden, gemiddeld behaalt de auto een snelheid van 78 kWh van 10-80% wat een laadtijd van zo’n 30 minuten realiseert.
De Volkswagen ID.4 kan uitgerust worden met een trekhaak en mag – in tegenstelling tot veel andere EV’s – ook best wat trekken. De ID.4 mag maximaal 1000 kilogram geremd aan de haak hebben. Uiteraard is een fietsendrager ook geen enkel probleem.
Dit jaar geldt een bijtelling van 16% tot een fiscale waarde van € 35.000. Voor de ID.4 betekent dit een netto bijtelling vanaf, afhankelijk van de uitvoering, € 214,- (schijf 1) of € € 285,- (schijf 2).
De standaard uitrusting van de Volkswagen ID.4 77 kWh Pro
Bekijk de volledige uitrusting
Acceleratie 0-100 km/u | 8,5 sec |
Topsnelheid | 160 km/u |
Actieradius Elektrisch (WLTP) | 496 km |
Actieradius werkelijk | 400 km |
Totaal Vermogen | 204 pk |
Totaal Koppel | 310 Nm |
Aandrijving | Achter |
CO2 uitstoot WLTP | 0 g/km |
CO2 uitstoot praktijk | 0 g/km |
Verbruik praktijk | 18,1 kWh/100km |
“Snelladen tot 80% kan in ongeveer 30 minuten!”
'Onze service is de beste, gegarandeerd.'
Sebastiaan legt je graag uit waarom onze service van de hoogste kwaliteit is.
in een paar stappen...