Een elektrische bedrijfswagen van Citroen, een paar jaar geleden klonk dat nog als heel er weg. Inmiddels is het eigenlijk niet meer dan logisch. De e-Jumpy is niet de eerste elektrische auto van Citroen (DS), maar wel de eerste elektrische bedrijfswagen. Het model met de elektrische aandrijflijn, moet zich in 2021 gaan bewijzen.
Net als de voorgaande edities van de Jumpy, is het model in samenwerking met Toyota en Peugeot geproduceerd. Deze samenwerking zorgt uiteindelijk voor kostenbesparing en voordeel voor de ondernemer! Bij de elektrische variant is dat niet anders. De vanafprijs van iets meer dan 28.000 euro is, voor een bus met een elektrische aandrijflijn, zeer voordelig te noemen.
Het accupakket van de Citroen e-Jumpy is in het chassis gemonteerd, waardoor je geen inhoudsverlies hebt ten opzichte van de brandstofvariant. In het chassis van de e-Jumpy ligt of een 50 kWh accupakket of een 75 kWh accupakket. De basisuitvoering is standaard voorzien van het 50 kWh accupakket en heeft een WLTP-actieradius van ongeveer 230 kilometer. Met het accupakket van 75 kWh is het mogelijk om 330 kilometer op één lading te rijden (WLTP). Houd er overigens wel rekening mee dat de WLTP methode een rooskleurige vertoning van de realiteit is. Met een volle lading op een koude winterdag, moet je rekening houden met 20-40% minder range.
Moet je bijladen, dan ben je wel weer snel onderweg. Omdat de bedrijfswagen kan snelladen met 100kW is het mogelijk om in 40 minuten van 10-80% op te laden. Laad je tijdens de klus of ’s avonds op? Dan maak je gebruik van de drie fase boordlader en ben je in ongeveer 4-6 uur weer helemaal vol. Aan een regulier stopcontact moet je rekening houden met ongeveer 24 uur laadtijd.
De Citroën e-Jumpy heeft een geremd trekgewicht van 1000 kg. Daarnaast heeft de auto een laadvermogen van maximaal 1275 kg.
Control
Club (inclusief opties Control en Club)
Driver (inclusief opties Control en Club)
Bekijk de volledige uitrusting
“De elektrische Jumpy heeft 1000 kg trekgewicht!”
in een paar stappen...