De kosten variëren per looptijd. Hieronder de verschillende maandbedragen.
Samen met Eneco’s e-Mobility hebben wij een pakket ontwikkeld die uit een aantal onderdelen bestaat. De getoonde maandbedragen op onze website zijn hier een optelsom van. Kortweg betaal je voor:
Omdat wij en Eneco de afgelopen jaren veelvuldig ervaring hebben opgedaan met het plaatsen van laadpalen. Kunnen we redelijk goed inschatten wat de gemiddelde kosten zijn. Samen met Eneco hebben we een aantal afspraken gemaakt die in 90% van de gevallen voldoende zijn om op basis van de berekende maandbedragen een laadpunt neer te zetten. Hierin is een foutmarge meegenomen. Het kan dus zijn dat wij of Eneco binnen die marge wat extra moeten betalen. Dit is in het maandbedrag meegenomen.
Binnen de gemaakte afspraken vallen ook zaken die standaard niet in het laadpakket zitten. De volgende zaken zijn niet in de maandbedragen meegenomen en moeten altijd op basis van een maatwerk offerte opgemaakt worden:
Eneco is in alle gevallen eigenaar van het laadpunt tot einde looptijd, ook als er aanvullende installatiewerkzaamheden gedaan moeten worden.
Aanvullende werkzaamheden gaan altijd in overleg met jou ‘de klant’ en met ons ‘de leasemaatschappij’. Moeten er inderdaad aanvullende werkzaamheden verricht worden die niet binnen het pakket vallen, dan kunnen een aantal scenario’s zich voltrekken:
Wij brengen Eneco op de hoogte van de wens voor een laadunit en geven de noodzakelijke gegevens door. (telefoonnummer, e-mailadres, locatie van het gewenste laadpunt, gegevens van de werkgever). Van Eneco krijg je vervolgens een mailtje waarin je jouw voorkeuren middels een configurator kan aangeven. Is dit allemaal in orde, dan neemt Eneco contact met jou op en gaan jullie gezamenlijk inschatten of er op basis van jouw situatie nog aanvullende werkzaamheden gedaan moeten worden.
Is dit niet het geval? Dan gaan wij de offerte accorderen en wordt er een afspraak gemaakt met jou om het laadpunt te installeren.
Is dit wel het geval? Dan treden wij ‘leasemaatschappij’ en jij ‘klant’, in overleg om te bepalen wat de vervolgstappen zijn.
Standaard moet het laadpunt binnen een maand voor het leveren van de leaseauto geplaatst zijn.
Mobility Service Nederland is bij het proces van het laadpunt niet betrokken en is zodoende ook geen aanspreekpunt bij vragen over het laadpunt. De Eneco klantenservice die speciaal is ingericht voor elektrische mobiliteit staat je hiervoor graag te woord. Deze zijn te bereiken per mail via elektrischladen@eneco.nl of per telefoon via 088-1707700 (bellen is sneller).
Het laadpakket dient in zijn volledigheid afbetaald te worden. Het resterende bedrag zal door ons berekend worden. Eneco is na het voldoening van het openstaande bedrag geen eigenaar meer van de laadpaal.
De lessee is eigenaar van de laadpaal aan het einde van het contract. Mobility Service is niet verantwoordelijk voor eventuele kosten naderhand.
Jij hebt je ongetwijfeld al afgevraagd wat er met het verrekeningstarief gaat gebeuren. In verband met de stijgende energieprijzen, gaat het vastgestelde verrekeningstarief van 22,7 cent per 1 januari 2022 wijzigen. Deze zal naar alle waarschijnlijkheid fors hoger worden. Zodra het nieuwe tarief bekend is, informeren wij jou hierover. Tevens is Eneco bezig met een extra dienst, zodat je in de toekomst zelf jouw tarief kunt aanpassen.
De algemene voorwaarden van Eneco zijn van toepassing op de laadpunten en de installatie. Deze kun je hier vinden.